4 Ekim 2009 Pazar

Galatasaray'ın Sorunları

Bana göre Galatasaray'ın sorunları şöyle:

1. Futboldan çok anlamayıp, sarı-kırmızı en büyük Cimbom diyip bir de üçlü çektirip çok Galatasaraylı olduğunu gösterir şekilde davranan her futbolcunun arkasında durmayı iyi taraftarlık sanan genç ve lümpen taraftarı.

2. Taraftarın gazına gelip, taraftar gibi davranan ve futbolcuları başına çıkaran yönetimi.

3. Taraftar ve yönetimin pohpohuyla kendini Kral zanneden ve ona göre kelle alıp, kelle veren futbolcuları. Örneğin Arda Turan. Bu futbolcunun gelinen nokta itibariyle, Fenerbahçe'deki Oğuz Çetin haline geldiğini düşünüyorum. Bir sene şampiyonlukta payı olur, 4 sene takımın bölünmesinde. Ali Şen tadında bir başkan gelip de kolu kesene kadar da bu kangren devam eder.
Örnek vermek gerekirse, geçen sene "bu saatten sonra ikinci kaptanlık yapmam", "bana göre ben solda oynamalıyım" gibi açıklamalar yapıp, sene içinde Lincoln'ü dolaylı da olsa yiyen, Kewell'ı sağa attıran oyuncu, bu sene de ben orta sahada oynamalıyım diye düşünüp, Elano'yu taca atıyor. Ama en büyük Galatasaraylı O. O yüzden tribünde yine sahip çıkılacaktır kendisine.

4. Sürekli aynı bölgelere ve hücuma isimli oyuncu alınarak dengeli bir takım olunamayacağının hala anlaşılamaması. 4 tane sol kanatta oynayacak adamın varken, bir tane sağlam stoperin yoksa bu takımın nasıl kurulduğu sorgulanır.

5. Anadolu takımlarında dahi ilk 11'e giremeyecek oyunculara, senelerce şans verilmesi, bunun da Galatasaray sabrıyla açıklanması. Bu takımda senelerce Mehmet Güven'ler forma giydi, Cihan'lar, Orhan Ak'lar..Şimdi de Aydın Yılmaz'lar benzeri, hep aldatıcı olan, yetenekli gözüküp aslında hiç bir şey olamayacak futbolcuların takımda tutulması.

6. Basit oynamayı bir türlü öğrenemeyen oyuncularda ısrar edilmesi. Bugün yediğimiz üç golü de atabilecek oyuncu yok Galatasaray'da.. Ya da Graz'ın Perşembe attığı golü.. Çünkü Galatasaray futbolcusu basit olanı denemez. Örneğin yediğimiz üçüncü gol.. Hürriyet'in yaptığı basit vuruşu sizce karşı karşıya hangi Galatasaray futbolcusu yapar? Kendi eksenimiz etrafında dönüp, bir çalım daha atmaya çalışır, ya da sola kaçıp çaprazdan kaleciyi zımbalamayı deneriz biz ekseriyetle..

7. Mehmet Topal denilen tarihin en overrated oyuncusu. Aşırı ağır düşünen, her hareketi ağır çekim yapan, hızı desen olmayan, şutları sert gözüküp bir tanesi dahi kaleyi bulmayan, 186'lık boyuna rağmen kafa topu alamayan, hatta kafa topuna dahi çıkmayan, aşırı yumuşak olan, rakiple mücadelelerinde uf olmayayım diye her topu rakibe sektirten, sene başında 8 milyon Euroya nasıl vermedik diye hala hayıflandığım oyuncu.

8. Kötü zamanlarda hemen panik olan, oyuncularını basının malum sıkıştırmalarına karşı koruyamayan, hala acemi Futbol Şubesi.

9. Hedefi sürekli "Avrupa'da oynamak" olan oyunculardan, takımın temizlenememesi, ben sadece Galatasaray'da oynayıp işimi yapmak istiyorum diyen oyuncuların yüceltilememesi..


Bu sene zaten şampiyonluk beklemediğimi defalarca söyledim de, aynı filmin yeniden sahneleniyor olması üzücü..

10 yorum:

Adsız dedi ki...

topal yorumu hariç hepsine katılıyorum

4 Ekim 2009 21:49
Unknown dedi ki...

Dün zaten benzerlerini konuşmuştuk seninle, ben bu senenin de geçen sene gibi olacağını düşünüyorum açıkçası. Ve söylemimi yineliyorum Lincoln bu Elano'dan 2 kat daha iyi topçuymuş.

Bir de senden FB derbisi yazısı bekliyorum.

4 Ekim 2009 22:26
gltsry dedi ki...

Arda konusunda kimse 'en büyük Galatasaraylı' diye laf söylemez ve söyletmezken bu derece net bir şekilde yaptığı yanlışları sıraladığınız için kutlarım.Arda'yı yönetim uyarsın desek zaten bu konuma getiren; törenle, daha sözleşmesi sürmekte olan bir futbolcusunun formasını ve kaptanlığı veren onlar değil miydi? Kime kimden yardım isteyeceğiz ki...

Son cümleniz de cidden can yakıcı.Aynı senaryoyu yaşamaya dermanımız kaldı mı bilmiyorum çünkü.

5 Ekim 2009 01:50
Baha dedi ki...

Hocam bu yaziyi sana yakistiramadim cok agir olmus. Sistem takimi olma yolunda boyle yenilgiler cok normaldir ve bu ilk yenilginin de Ankaragucu gibi bir takimdan gelmesi cok iyi oldu.

Arda'nin tek sorunu olaganustu yeteneklerinin ve beklentilerin altinda basit oynamayi becerememesi -ki basit dusunmek ve uygulamak hayatin her alanindaki yetenekli insanlar icin her zaman buyuk sorun olmustur. Arda bunu ogrendigi zaman iste o zaman cok buyuk bir futbolcu olacak. Arda akilli bir cocuk, Rijkaard ve Neskeens'ten bunu ogrenmeyi o da isteyecektir.

Ayhan ve Mehmet Topal sakatliktan ciktilar el insaf - ve o Topal ki eger forma girebilirse bizi Kadikoy'den tek basina cikartir cunku bir oyuncusunun formuna bagli oynayan bir rakibimiz var ve o oyuncuyu bizim takimda en iyi taniyan ve gecmiste defalarca etkisiz hale getiren de Topal. Ayrica kendimizi diger takimla kiyaslamayalim cunku hedef onlar degil ve su an her ne kadar daha istim ustunde de gozukseler defansimiz sakatliklar nedeniyle oturamamis, Topal yine formsuz olacakta olsa tutukluk yapmayacak bir hucum gucuyle oradan galip cikacagimizi dusunuyorum.

Goreceksiniz eger medya doldurusuna gelmezsek, yonetim teknik kadronun arkasinda durur ve sakatliklar problemi cozulurse taktik disiplini sevmeyen Arda ve Servet gibi oyuncular da yola gelecek, Elano ve Topal form tutacak ve bir kac ay icinde ayagindaki topu kimsenin alamadigi bir sistem takimi olacagiz ve o takimi yenmekte gercekten tesaduflere bagli olacak.

5 Ekim 2009 11:11
Unknown dedi ki...

Sistem takımı olman için sisteme uygun oyuncuların olmalı. Arda-Kewell-Elano-Topal-Hakan Balta gibi oyuncularla bu sistem oynanmaz bu kadar net.

5 Ekim 2009 11:45
Baha dedi ki...

Bence bal gibi olur bu oyuncularin hepsi ayagi duzgun ve taktik disiplini uygulayabilen oyuncular yani sizi anlamiyorum bazen, formda bir Mehmet Topal'in neler yapabilecegini biliyoruz.

Defanstan cikmayan toplar da iki bek Hakan Balta ve Ugur sisteme alistikca cikmaya baslayacaktir. Asil anormal olan sezon baslangicindaki skorlardi sizi de bu yaniltti bence hem bir sistem oturtmaya calisirken hem de ust uste kazanmak birbiriyle celisiyordu su an normale donuyoruz. Daha da kaybedecegiz belki Fenerbahce'yi yenip Bursa'ya yenilecegiz bu takim oturana kadar dolayisi ile bir istikrar olmayacak bir sure buna alismaliyiz.

5 Ekim 2009 14:50
Unknown dedi ki...

Topal maddesi yazıya yakismamis, ama bazi tespitler o kadar basarili ki o maddeye de takili kalmamak lazım. tespitlerin netliği ve basarisi bakimindan cok guzel yazi olmus.

6 Ekim 2009 21:53
hakan sencer dedi ki...

arkadaş bu siteyi tesadüfen gördüm yazıyı da tesadüfen okudum.allah allah dedim ben mi yazdım bu yazıyı acaba dedim.çok doğru tesbitler yapılmış.ancak bende topal yorumuna katılmıyorum.ilk çıktığı günden beri takip ederim bu futbolcunun ayağı gerçekten çok düzgün son maçlarda çok kötü oynuyor gerçekten ama potansiyeli var diye düşünüyorum.yaşı genç ne de olsa.aydına tahammül edildiğinin yarısı kadar tahammül edilirse iyi olacak diye düşünüyorum.kötü oynamasının sebeplerinden biri de bence defansın çok kötü olması.servet gökhan zan uğur uçar aydın sabri galatasarayda oynayacak kapasitede futbolcular değiller bence de

7 Ekim 2009 01:33
onur dedi ki...

1) Sabri'yi tüm GS taraftarı çözmüş Kalli (bunaktı ne de olsa), Lucescu (köylü ne anlar futboldan), Gerets (Belçika'dan futboldan anlayan adam çıkmış mı ki?), Skibbe (bahse bile değmez), Rijkaard (o takımı babam bile şampiyon yapardı) çözememiş ki 7 yıldır hepsi oynattı takımda. En iyisi kapalı'dan birini koyalım takımın başına da kurtulalım Sabri'den; hem Dani Alves'i transfer edip Şampiyonlar Ligi'ni de alırız.

2) Yukarıdaki yorumuma sahip çıkmak adına 37 yaşında, yüksek eğitimli, iki lisan bilen, doğma büyüme İstanbul'lu ve babadan zengin olduğumu da belirteyim ki genç ve lümpen zannetmeyin. Olsa olsa orta yaşlı Burjuva olabilirim.

3) Takımda 21 yaşında Arda'nın yeteneklerine sahip başka futbolcu var da ben mi göremedim? Rica ediyorum adını verin de daha dikkatli seyredeyim kendisini. En iyisi tribünden biri başkan olsun, yollasın Arda'yı; hem futbol bilgisi ile ucuza süper transferler yapar hem de yöneticilik tecrübesi ile takımı düze çıkarır, borçlar biter, mis gibi yaşarız.

4) Bir tane de futbol şubesi'ne alalım...Adnan Polat'ın tecrübesi az geliyor demek ki??

5) Teorik olarak Arda hariç hepsini temiz 8m Euro'ya hemen satarım. Sadece Mehmet Topal hakkında geçen sene bu kadar eleştiri geldiğini hatırlamıyorum. Unuttu futbolu herhalde??

6) Futbol oynasa idim ben de Avrupa hayali kurardım. Param var onun için değil hayat standardları için...

12 Ekim 2009 20:39
Adsız dedi ki...

ne alakaysa

14 Ekim 2009 17:13