11 Mayıs 2009 Pazartesi

Hamza Mutlu



1986 doğumlu bir oyuncu Hamza. Çok genç sayılmaz. 23 yaşında. 

Henüz kendisinin bir 90 dakikasını da izlemiş değilim. O yüzden çok iddialı olduğum üzere şöyle futbolcu, böyle futbolcu şeklinde ahkam kesmem çok sağlıklı olmayacak. 

Lakin yine de yazmak zorundayım. 

Çünkü bu çocuğun bu sene attığı dört golü de dikkatle izledim. 

Önce Kocaelispor - Hacettepe maçında dikkatimi çekti. 4-0 biten maçın son golünü 90. dakikada atmıştı. Ama Hagi'nin topun yerden sekip havalandığı durumlarda, topun altına ayağının üstüyle girip, 35 metreden attığı goller misali, öylesine bombeli bir şut çıkardı ki sağ çarprazdan, golü gördüğümde direk büyük ustayı andım. Ancak Hamza adına yeterince heyecanlanmadım.

Sonra, Bursaspor deplasmanında Kocaelispor'un 1-1 berabere kaldığı maçta, 90. dakikada beraberliği getiren golü attı Hamza. Muhteşem bir gol değildi, ama akıl doluydu. 90. dakikada ceza sahasına şişirilen bir topta, kendi arkadaşının göğsünden sekip önünde kalan topa, hafif yatarak gelişine attığı şutla golü yapıyor ve sezgilerinin ve çabukluğunun da gelişmiş olduğunu gösteriyordu. 

Hamza Mutlu radarımdaydı artık.. 

Üçüncü golü 3 hafta önce Kocaelispor'un Antalyaspor'u 1-0 yendiği maçta geldi. Golü Hamza Mutlu attı denince, akşamı daha bir hevesle bekledim izlemek için. ve hiç yanılmadım. Muhteşem bir gol daha atmıştı Hamza..Soldan yapılan ortada, top Hamza'nın arkasına doğru geliyordu. Hamza sol ayağının içiyle, arkasına düşen bu topu havalandırıyor, sonra havadayken bir kez daha sektirip vücudunu kaleye doğru düzeltiyor, ve top henüz yere düşmemişken 3. dokunuşuyla golü yapıyordu sert bir vuruşla.. Hayran kalmıştım bu goldeki zekaya ve beceriye..

Ve o Hamza 4. müthiş golünü bu hafta Trabzonspor'a 3-1 yenildikleri maçta attı. Sağdan gelen ortada, Hamza arkası dönük bir şekilde çarpraza koşarken, kafasıyla, kaleye arkası dönük ve kaleyi görmezken aşırtma bir vuruş yaptı ve topu doksandan ağlara gönderdi. Gol olmasa dahi, şu vuruşu deneyen oyuncu benim nazarımda dünyanın en zeki oyuncularındandır. 

Sahalarımızda kaleyle karşı karşıya kaldığında zeka belirtisi göstermekten uzak o kadar çok futbolcu izlemeye başladık ki son yıllarda.. O manada Hamza benim için çölde vaha gibi.. 

Kendisinin futbolculuğunu da Kocaelispor'un düşmüş olmasından ötürü umarım kaçırmayız. Nice yetenekli isimler senelerce ikinci ligde oynadılar, nice çapsızlar büyük takım forması giyerken.. (Yetenekli ama ikinci ligde oynayanlar: Altan, Taner Gülleri ve benzerleri; Çapsız olup büyük takımda oynayanlar: Yaser Yıldız benzerleri)

O manada Hamza'yi buraya not düşelim, geri döner bakarız yıllar sonra..

0 yorum: