23 Mayıs 2009 Cumartesi

1 Saniye


Yaş ilerleyince, iş güç sahibi olunca eskiden yaptığınız bazı şeyleri pek yapmıyorsunuz. Bunlardan biri, uzun zamandır gece yarısı kalkıp NBA maçı izlememekti. 

Dün gece nedense hem Hidayet'in Konferans Finallerindeki performansına tanık olmak, hem de LeBron'ı izlemek için uzun zaman sonra öğrencilik yıllarına dönüp kalkayım dedim.. Sonuç itibariyle, NBA'in efsane maçları listesine giren bir maçı izlemiş olmanın verdiği huzurla yattığım için çok keyifliyim. 

Haberlerde okumuşsunuzdur zaten; Orlando Magic deplasmanda tam 23 sayı geriden geldiği maçta, son 1 dakika içinde önce Hidayet'in üçlüğü ile 93-93 beraberliği yakaladı; sonrasında ise sadece 1.0 saniye kala yine Hidayet'in iki sayılık basketiyle 95-93 öne geçti. Orlando iki maçı da deplasmanda kazanıp 2-0 öne geçmeye o kadar yakınken, 1.0 saniye kala sahneye LeBron James çıktı ve üçlüğü ile maçı 96-95 Cleveland'a getirdi. 

2002 Batı Konferansı finallerinde Robert Horry'nin Lakers formasıyla Kings'e attığı bir üçlük vardır; serinin gidişatını değiştiren ve şampiyonluğu Lakers'a getiren.. Bu üçlük de muhtemelen öyle olabilir.. 

Maçla ilgili kısaca bir iki not vermek gerekirse; 

  • Hidayet'in geldiği yerin inanılmazlığını insan izlerken daha iyi anlıyor. Bazı şeyleri zaman içinde kanıksıyoruz, Hidayet'in başarısı da bunun gibi.. Ama dün akşam konferans finalinde son 30 saniyede son topu kullanacak adamın Hidayet olması, O'na o sorumluluğun verilmesi bile inanılmaz bir nokta.. Son topu her zaman süperstarlar kullanır NBA'de ve Hidayet o noktaya gelmiş gözüküyor..Her ne kadar son saniyedeki savunmasıyla "heroes become villain" sözünü gerçeklese de..
  • Cleveland bu sene 66 galibiyet almış. İlk kez gözlerimle izledim; inanamadım. James haricinde çok sıradan bir takım görüntüsü verdiler bana.. O yüzden James'in ne kadar büyük bir basketbolcu olduğunu daha iyi anladım.. Böyle bir takım sezonda 66 galibiyet alabiliyorsa, büyüksün James!
  • Yukarıda üçlük seriyi döndürebilir dedim, ama benim dün izlediğim Magic, Cavs'dan çok daha iyi takım. Demoralize olmazlarsa seriyi rahat kazanmaları lazım aslında..
  • Kaan Kural'ın LeBron'ın son saniye basketinden sonraki eleştirisi komikti. Hidayet'i maçı 95-93'e getiren son saniye basketinde yeterince zamanı iyi kullanmamakla eleştirdi. Yahu adam 1.0 saniye kala topu elinden çıkardı; 0.5 saniye kala çıkarayım diye dahi ayarlayamaz ki, saliselerden bahsediyoruz. Hadi 4 saniye kala filan olsa anlayacağım; ayarlayabilirdi kendisini diye.. Ama 1.0 saniyeden daha azını zaten istese de ayarlayamaz. Kaan Kural'dan abuk bir eleştiri olarak notlara geçsin. 
  • Son saniye üçlüğünde bana göre suçlu maçı aldık diye rahatlayan Magic koçu Stan van Gundy'dir. LeBron gibi adama resmen yardım gitmedi, Hidayet yalnız başına önlemeye çalıştı. Orda ben olsam diğer tüm oyuncuları riske eder ve LeBron'a baskı yapardım. 1 saniye yahu.. Orda sıkmayacaksan savunmayı nerede sıkacaksın?
  • Bu maç bana NBA izleme keyfini yeniden getirdi; muhtemelen bu gece de Denver Nuggets - LA Lakers maçını izlemeye kalkacağımdır efendim..

2 yorum:

mehmet sadık akça dedi ki...

konferans finalinde son saniyede sorumluluk alıp top kullanmak en iyi 6. adam seçilmekten daha önemlidir bana göre

23 Mayıs 2009 14:22
Unknown dedi ki...

benim anlamadığım son hücumda lebron'u neden pietrus'un tutmadığı.
son 4-5 dakika müthiş savunmuştu çünkü.

24 Mayıs 2009 00:37