Türk Futbolunda Terörizmin bir başka zafer gecesi
Fenerbahçe'yi tebrik ediyorum. Hani, Türkiye'de ne zaman bir anket yapılsa, en çok nefret edilen takım kim sorusunun açık ara birincisi oluyorlar ya, işte onun gerekçesini sadece bir 90 dakikada yine cümle aleme kanıtladılar.Fenerbahçe'nin son 10 yıldaki derbi başarılarının stratejisi oldukça basit:
- Kendi evindeki maçlara, mutlaka taraftar baskısından kolaylıkla etkilenen bir hakem atanmasını sağla. Taraftar baskısından kolay etkilenmeyen bir Türk hakemi pek bulunmadığı için en kolay yerine getirdikleri madde bu.
- Kendi evindeki maçlar öncesi, ortamı elindeki tüm imkanlarla olabildiğince ger. Taraftarını bile; öyle ki, örneğin maçta rakip takımın anasını ağlatan bir hakem, sadece taç kararını Fenerbahçe aleyhine verdiğinde, stadyum tepkiden salya sümük inlesin.
- Buna karşılık, deplasmandaki maçlar öncesi, mutlaka centilmenlik çağrıları yapıp, tansiyonu düşür. Kah sinsi agresif, yalancı centilmen kaptanın Alex yapsın bu açıklamaları, kah bir yöneticin, kah teknik direktörün..
- Kendi evindeki maç başladığında, tüm futbolcuların, aleyhine verilen her kararda, küfür etmeksizin hakemin üzerine koşsun, çembere alsın ve yakın mesafeden deli gibi bağırarak hakemi iyice seyircinin önüne atsın. Öte yandan benzer bir hareketi rakip futbolcu yapmaya kalktığında hemen onu hakeme şikayet etmek üzere belli çete harekete geçsin.
- İstisnasız her ikili mücadelede faullü hareketler yapılsın, rakip takım sindirilsin. Zira 10 faulden ancak 3'ü verilecektir 1. maddede sağlanan hakemlerce..
İşte bu 5 madde temelindeki strateji ile Fenerbahçe'nin derbi kazanmaması çok zor. Hele ki karşılarında bu kadar aptal iki takım bulunuyorsa.. Beşiktaşlılara aptal demeyeyim de, kendi takımım hakkında çok ağır konuşacağım..
O kadar aptal bir camiayız ki; yine Ali Sami Yen'deki maç öncesi tansiyonun düşmesine izin verdik; üstüne üstlük bir pankart yüzünden Fenerbahçe'yi alkışladık. Ve yine o kadar aptal bir camiayız ki, yine geçmiş seferlerde, tansiyonu düşük tutup kaybettiğimiz derbilerden sonra gaza geldiğimiz gibi, gelecek seneki derbide de tansiyonu yüksek tutmaya çalışırız, ama aptallığımızdan bunu sahaya elimize ne gelirse atarak yaparız.
Oysa Fener seyircisi, o baskıyı, 17. dakikada Selçuk Şahin kart gördükten sonra, 19. dakikada normal bir faul yapan İsmail'e kart göstertmek için hakemin üzerine aynı anda çullanarak yapar. Nitekim pek değerli hakem de, tribünden gelen o baskıya cevapsız kalmaz ve kartını gösterir..
O kadar aptal futbolculardan kuruluyuz ki, Sami Yen'deki Fener maçında, hakem Cüneyt Çakır Mehmet Topal'a son derece hatalı bir elle oynamadan ötürü sarı kart verince, Mehmet Topal, kız gibi ellerini agzına götürüp, aaaa yaparak gerisin geri giderken, Fenerli oyuncular bütün benzer pozisyonlarda hakemin üzerine çıkarlar ki, bir sonraki kararında bu tarz davranamasın. Hatta son derece net penaltı vermeyen hakem, bir sonraki pozisyonda artık dayanamayıp penaltı verdiğinde, bizim oyuncular gibi kaderine mahkum bir şekilde boyunlarını eğmektense, giderler domuz gibi penaltı noktasını eşelerler, itiraz ederler, konsantrasyon bozarlar..
Fenerli oyuncular her pozisyonda hakemi kandırma çabasında, kendilerini abartılı şekilde yere atarlar. Örneğin, normal bir pozisyonda Ernst'e kırmızı kart gösterten Emre B. gibi, bir de yüzüne darbe gelmemesine rağmen, "vallahi vurdu" diye dinci kimliklerini zedelerler.. Ama benzer pozisyonda 14. dakikada Selçuk İbrahim Kaş'ın suratına vurduğunda, İbrahim Kaş yürür gider.. Çünkü bundan yararlanabilecek kadar akıllı değildir..
Bitti mi örnekler? Hayır tabii ki.. Fenerli oyuncular pisliğini, faulünü yaptıktan sonra ellerini uzattıklarında bizimkiler hemen centilmenlik damarlarıyla baş sıvazlarlar. Olur böyle şeyler derler..Oysa benzer durumlarda Emre B. gibi tipler el iterler, daha da gererler ortamı; baştan beri söylediğim amaca yönelik olarak.
İşte tüm bu saha içi teröristliklere mahal veren bir de Hüseyin Göçek gibi sinsi hakeminiz olursa, yemeyip de yanında yatarsınız.. Geçen sene Kadıköy'deki Galatasaray maçında, Lincoln'ün olağanüstü frikik golü öncesi direk serbest vuruş gösterip, sonrasında Lincoln'ün arkasına geçtikten sonra endirek vuruş göstermek için elini kaldıran ve Galatasaray'ın muhteşem başlangıç yaptığı maçta bir kez daha öne geçmesini engelleyen, aynı maçta tüm takdir haklarını Fenerbahçe'den yana kullanan, tüm hakemlik tarihinin en rezil performanslarından birine imza atan, bu sene Ali Sami Yen'deki İstanbul B.B. maçında son 15 dakika her yerden verdiği faullerle oyunu Galatasaray'ın üstüne yıkıp maçı son dakikada beraberliğe elleriyle getiren Hüseyin Göçek'in bugün yaptıkları da görülmüştür herhalde. O kadar sinsidir ki bu hakem, tehlikesiz yerlerde bol bol faul verir Fenerbahçe aleyhine; işte bakın ortaya çalıyorum diye göstermek için. Ama her zaman sinsilikle yaptığı hareketlerini bugün o kadar büyük hatalarla bezemiştir ki, daha da işin içinden geçmişte yaptığı gibi, bakın sonuca etki eden hata yok naralarıyla kurtulamaz!
Bir çift lafım da, Lig TV'nin müthiş Fenerbahçeli spikeri Melih Şendil'ine.. Resmen senin centilmen, tarafsız gözükmeye çalışıp, içindeki Fenerbahçe coşkusunu dışarı vuran samimiyetsizliklerinden ömrümden ömür gitti sinirlenmekten. Lütfen çık bir açıklama yap; ben Fenerbahçe'nin en fanatik taraftarlarından biriyim de; sonra gel istersen Galatasaray maçlarını anlat. İnan bana bu kadar sinirlenmem. Zira en sinir olduğum şey, bir kişinin milyonları kandırmaya çalışarak, bir yandan da yapmak istediğini yapmasıdır. Bırak artık bu işleri Melih Şendil..
Melih Şendil'e geçmişken, Fenerbahçe'nin her derbi zaferi sonrası, nedense reklama gitmeyen, dakikalarca Fenerbahçelilerin coşkusunu izleten, oysa benzer bir durumda Galatasaray galibiyetlerinde hemen reklama giden Lig TV'ye değinmeden de olmaz..
Bir ortamda standardlar ortadan kalkmışsa rakipler arasında, hiç kimseye itidal tavsiye edemezsiniz.
Kusura bakmayın; bölük pörçük oldu sinirden.. Ben bu kadar sinirliysem, bu akşam canları yanan Beşiktaşlılar ne kadar sinirlidir tahmin ediyorum..
Bir de gelecek hafta en az bu kadar sinirli olacağımı.. Çünkü eminim ki, Galatasaray tarihinin en ruhsuz futbolcu grubu, gelecek hafta Fenerbahçe'yi şampiyon yapmak için Bursaspor'a karşı sezonun en mücadeleci futbolunu oynayıp amaçlarına ulaşacaktır.
Siz sarı-lacivertliler.. Utanmayın, sarı-kırmızı atkınızı alıp geçin ekran başına.. Ne de olsa amacınıza ulaşmak için, gerekirse onu dahi yaparsınız siz..
42 yorum:
En cok sinir bozan da simdi bazi kendini entellektuel sanan hiyarlar cikip biz Galatasaray'iz Bursa'yi yenmeliyiz etik metik diye otup duracaklar. Bu tarz heriflerden nefret ettigim kadar kimselerden nefret etmiyorum.
18 Nisan 2010 22:08Böyle derbi kazanılacaksa, şampiyonluk gelecekse istemiyoruz işte biz de bunu. Senin memnun olmadığın genel ruhsuzluk hali ama ortamı germeyi "akıllı"lık olarak görme lütfen (belki de ben yanlış anladım) zira bu kaostan nemalanma olur. O zaman da "kazanmak için her şey mübah" zihniyetindeki Aziz Yıldırım Fenerbahçe'sinden farkımız olmaz. Saygılarımla...
18 Nisan 2010 22:24Not: Yeniden söylüyorum, ben yanlış anladım belki ama yazının geneline Fenerbahçe'nin bu şekilde aldığı maçlara bir imrenme sinmiş gibi görünüyor.
Hayır sevgili Çağrı. İmrenme değil; rakibine anladığı dilden cevap verememenin kızgınlığı. Galatasaraylılardaki bu Hazreti İsa olma takıntısına da kızıyorum. Bana tokat atana, yüzümün diğer tarafını çevirmek zorunda mıyım?
18 Nisan 2010 22:33Rekabetin her şekilde teröristlikten uzak olduğu bir ortamda, elbette böyle şeyler yapılmasını istemem. Ama böyle bir ortamda, benzer şekilde davranılmasının sonuna kadar arkasındayım. Bu da "kazanmak için her şey mübah" düşüncesi değil; hakedene hakettiği dilden davranacaksın düşüncesidir..
Noktasina virgulune kadar haklisin ama hakemlerin bir sucu yok onlar zavalli emir kullari ust seviyelere Oguz Sarvan cocuklarina cikmak lazim.
18 Nisan 2010 22:46Bu gece o kadar beddua aldilar ki sampiyon olamayacaklar.
Benzer bir ruh haliyle yazdığım şu yazımı anımsattı bana:
18 Nisan 2010 23:05http://soylemedenduramadim.blogspot.com/2009/10/fb-3-1-gs-4-maymun.html
Galatasaraylı futbolculara derbi kazanmak için türlü çirkefliklere başvurmadıklarından ötürü "aptal" demek ağır olur bence, sadece bazı Fenerbahçeli futbolcuların yanında "saf" kalıyorlar akıllarına bu amaç doğrultusunda birtakım şeytanlıklar yapmak gelmediği için.
tebrık edıyorum ustad, tespitklerin tam yerlı yerıne oturmus yalnız dıyecek bısey yok bız buradan istedigimiz kadar bagıralım bu tff gene azız ın ıstedıgını yapacak bızde elımızde hüznlerimizle gene oturacagız şampionlugu gene hasretle bekleyecegız elım ayagım tıtrıyo sınırden yazı sıtılımden dolayı kusura bakamayın gene de üstad senı tebrık ederım
19 Nisan 2010 00:17helal olsun sana helal keske futbolcularimiza gondersek
19 Nisan 2010 02:44muhteşem tespitler bunlar.. eline sağlık..
19 Nisan 2010 12:22Bence taraftar gozluklerinizi cikartip oyle bakin bu fenerbahce gs yi hem icerde hem deplasmanda yenmedimi hakemlerin arkasina siginarak hic bir yere varamayiz bu lig tarihinden hakemlerden en cok destegi gs gormustur bunu herkes bilir
19 Nisan 2010 13:10@ Rasit: Sizin balık hafızalı bir camia olduğunuzu, şu olayları dahi muhtemelen 1 hafta sonra hatırlamayıp Galatasaray aleyhine yapılan sözüm ona bir taç hatasını hatırlayacağınızı bildiğimden pek ciddiye almıyorum.
19 Nisan 2010 13:35arkadasim blog'una sans eseri denk geldim. ama kusura bakma bir cok seyde katilamayacagim sana. Fenerbahceli futbolcularin son zamanlardaki agresif davranislarini anlamak benim icinde mümkün degil ancak cok fazla anti-fenerbahceli olarak yazmissin bunu. bircok (ve daha fazla) ornegini bjk ve gs'de gosterebilirim sana. macta oldugum icin Melih Sendil'in yorumlarini duyamadim ancak bence sende uçlardaki tarafliligini bir kenara koyarak bakmalisin.
19 Nisan 2010 18:28http://www.youtube.com/watch?v=IZuLh2gFFW4
19 Nisan 2010 21:48bir de şu var pek üzerinde durulmayan...
Aynen öyle; Hasan Şaş yıllar önce daha hafifinden ötürü direk kırmızı kartı yemişti alnına Kadıköy'de Ali Aydın'dan..
20 Nisan 2010 02:38güzel uğraşmışşın tebrikler...peki ya sen arkadasım? sen ne kadar düzgünsün? 10 kusur sene once son haftalarda 90+7de arif'in kendini yere atıp penaltı kazandıgı zaman ne yapıyordun? mehmet agar'ın lig uzerindeki etkileri acıga cıktıgında nerelerdeydin? ortamı germeyi teroristlik olarak adlandırırken hemen yanda resmini koydugun bayrak dikme olayı ne? Hakeme tüküren, taça bile itiraz eden futbolcuların bayrak adam oldugu kulubun taraftarı olarak bunları anlatsan ne yazar, anlatmasan ne yazar. Aslantepe'yi insa etme sebebiniz bu değil mi zaten, saha tribune yakın olsun,fenerin yaptıgını yapalım. Yap zaten, dogal olan bu, eger rakip futbolcu, hakem benim sahama dizleri titreyerek cıkmıyorsa ben taraftarlıgımı sorgularım. Yurtdısında aynı muameleyi gordugun zaman adamlar isi biliyor, zaten hakem turkleri sevmiyor demek kolay geliyor dimi? Hadi 10 senede sadece hakemle çirkeflikle kazanıyoruz diyelim, bizimkilerin it gibi mücadele edip oyuncularınızın ileri iki pas atamamalarını goz ardı edip..peki ya oncesi? 100 senedir mi dedigin sekilde kazanıyoruz? neyse, illa fenerin çarpıkları ortaya dokulucekse, bu sana, size dusmez. gunahsız atsın ilk tası, sözlüğe şike şaibe kavramlarını kazandıranlar değil.
20 Nisan 2010 12:45"Kusura bakmayın; bölük pörçük oldu sinirden.. Ben bu kadar sinirliysem, bu akşam canları yanan Beşiktaşlılar ne kadar sinirlidir tahmin ediyorum.."
20 Nisan 2010 12:55zaten ruh halini böylelikle ortaya sermişsin. ilk cümlelerinden itibaren ciddiye alınmayacak bir yazı, kusura bakma kardeşim : )
yani bu kadarına pes diyorum. şu yazıyı yazmadan önce hiç düşündünüz mü acaba kendi kapımın önü temiz mi yoksa çöp dağlarını halının altına mı süpürmüşüm diye? bu ülkede tribünleri "cehennem" olarak nitelemenin, derbi maçı hakemini günler öncesinden baskı altına alma beyanatlarının, sahadaki oscarlık düşüşlerin, hakeme, rakiplere küfür etmenin, tükürmenin öncüsü bir takımın taraftarı olduğunuzun farkında mısınız?
20 Nisan 2010 12:59"Taraftarını bile; öyle ki, örneğin maçta rakip takımın anasını ağlatan bir hakem, sadece taç kararını Fenerbahçe aleyhine verdiğinde, stadyum tepkiden salya sümük inlesin." demişsiniz. tribünlerin oyunu takip etmesi, oyunun gidişatına göre kendi oyuncusunu ateşleyici, takip oyunucuları ve hakemi etki altına alıcı tepki vermesinin ne olduğunu bilmiyorsunuz dünyadan da haberiniz yok. size göre old trafford'da anfield'da da seyirci tepkiden salya sümük inler herhalde. tabi siz maç izlemeye değil gönül eğlendirmeye gidiyorsanız maça o başka.
herkes önce kendi kapısını süpürmeli. fener bloglarını takip ediyor musunuz bilmiyorum ama fenerliler bunu gayet iyi yapıyor merak etmeyin.
Gerçekten şaka gibi bir yazı belli oluyor. Öncelikle Fenerbahçe çirkef hadi, Galatasaray'ın da zamanlarını biliyoruz. Hagi'yi, Hasan'ı, Arif', Bülent' hatta Emre'yi. Ee ne oldu o zaman bu adamlar çirkef değil miydi?
20 Nisan 2010 13:22Hagi Erol Ersoy'u döverken çirkef değil miydi? Ha yok doğru, o büyük adamdı değil mi ? Allah aşkına komik olmayın. 1994'ten bu yana sadece 1 defa Galatasaray Kadıköy'den galip çıkabildi...
16 senedir mi böyle? Senelerdir Galatasaray'ı içeride, dışarıda yenmekte zorlanmayan bir Fenerbahçe var hepsi de mi böyle? Gerçekten sizi tebrik ediyorum bu zihniyetinizi hala daha suçluyu bulamıyorsunuz da başka yerlere saldırıyorsunuz. Madem bulmakta zorlanıyorsunuz gidin Hasan Şaş abinize falan sorun, Galatasaray neden Fenerbahçe'yi yenemiyormuş, sağa sola sallamak yerine...
Fenerbahçe'nin 1 tane derbi stratejisi vardır o da yenmektir, ötesi değil. Yıllardır da zaten bunu yerine getirir.
sen 4 gol ye , 6 gol ye rezil ol sonra hala hakemdi baskıydı entirikadan bahset komik gerçekten.
20 Nisan 2010 13:42Sizin kendinize sormanız gereken asıl soru Fenerbahçe bizi neden veya nasıl yeniyor değil biz Fenerbahçe'yi nasıl yeneriz olmalı.
Her maç Alex'e karşı önlem alma sonra vay efendim neden sindirildik bizim futbolcumuz neden aptal.Öfkeden gözünüz kör olmuş!
Böyle bir yazıyı özellikle bir gslinin yazması çok komik...
20 Nisan 2010 13:44tamamen fanatizm dolu, fb düşmanlığı dolu bir yazı...
"elalemin şeyiyle gerdeğe girilmez" unutma.bjk yense nolcaktı siz bizi yenebildiniz mi kardeş?
ya da en son ne zaman yendiniz kardeş?
kendinize futbolu çok iyi biliyor süsü verip saçma sapan yazılar yazmayın!
bir iki afilli kelime kullanıp milleti etkilemeye çalışmayın!
Güzel tespitler. Tabi sinirli olmanın verdiği bir keskinlikle yazmışsın ancak dediklerinin çoğuna katılıyorum. Hatta okurken aklıma ilk yarıda Kadıköydeki maç öncesi Baroni denen ahlaksız adamın maç başlamadan daha takımlar ısınırken Arda'ya vurması aklıma geldi. Tamamen bilinçli bir hareketti, GS'nin ve Arda'nın motivasyonunu bozmak, ortamı germek amacıyla yapılmış ve bu amaca da ulaşmış oldular. Ancak ben burda bu işe alet olan etik değerleri olmayan FB'li futbolculardan ziyade, her seferinde aynı tufaya düşen bizim futbolcuların daha kabahatli olduğunu düşünüyorum. Artık sanki onlarda da "yenilecek isek kılıfını bulalım" gibi bir yaklaşım var.
20 Nisan 2010 13:46Daha hafifinden diyosun bi de utanmadan!
20 Nisan 2010 13:46H.Saş Serhat'ı tuttu saçlarından yere indirdi be nası maç izliyosunuz, nası yorum yapıyosunuz!
tek taraflı yorum yapmaktan bıkmadınız mı? artık madem bu kadar güçlüyüz herkes üstünde etkiliyiz..Son hafta şampiyonluğu neden kaybettik 6-7 sene üst üste şampiyon neden olamadık...??? Bunun cevabını verebilcek biri çıksın ortaya...Anlayamıyorum geçen sene bjk şampiyon olurken herşey iyi ondan önceki sene gs şampiyon olurken herşey güzel,bu sene daha hiç bir şey belli değil bu isyan nedir.. centilmenlikten bahseden insanlar zamanında birleşip maçlara pankartlan çıkıyorlardı öyle bi duruma gelmişlerdi..neden ? 3 sene üst üste şampiyon olacaktı. muhemel 4.5. sene seri gelecekti ne oldu peki? çok güçlü fenerbahçe çok çirkef fenerbahçe ahlaksız saha dışı oyun oynayan dedikleri o fenerbahçe son hafta şampiyonluğu kaybetti kaybettirdiler..ben kimseye sütten çıkmış ak kaşık demiyorum ama bazı insanlar sadece suçu başka tarafta arıyorlar...
20 Nisan 2010 13:46Kusura bakma ama fener'e laf atıp duracağınıza biraz kendi oyuncularınıza kendi takımınıza bakın beyler. Beşiktaş top oynadı da biz mi gördük, galatasaray özünden uzaklaşıp da yerli oyuncu sayısını azaltıp bitmiş yıldızları takıma toplamadı mı ? sezon sonu gideceği belli olan bir kewell için en azından ufak maçlarda gol atan nonda gönderilmedi mi ? Rijkaard hepten kral yapılmadı mı ? Ya Arda ne zaman Metin Oktay oldu bu ufak kabadayı bırakın bunları fanatik fenerlilerden bir gram farkınız yok önce gidin bir özeleştiride bulunun sonra antipatik fener'e sıra gelir.
20 Nisan 2010 14:33Birçok insan sinirden, şaşkınlıktan bunları bile dile getiremeyecek hale gelmişti. Yani düşünün canınız yanıyor ama içinizdekileri kaleme bile alamıyorsunuz. Teşekkürler bu güzel yazı için.
20 Nisan 2010 14:50Bir de atlamışım. Yahu Türk futbolunun en büyük terör gecesi 19 Mayıs 2007'de Ali Sami Yen'de yaşandı ve Fenerbahçe bir gece önce bardan çıktığı maçta Galatasaray'ı gene yenmedi mi ? Yendi. Demek ki terör ve çirkefliği kullanan Galatasaray bundan boynu bükük ayrıldıysa sorunu başka yerde arayacaksınız. Biz unutmadık 19 Mayıs 2007'de olanları.
20 Nisan 2010 15:25aynı sebepten fbnin şampiyonluk sayısı hala azdır. çünkü oynamadan maç almak devamlılık arzetmez ve bir yerde bu çirkeflikler cezasını bulur.
20 Nisan 2010 15:30işte bu medeniyet yoksunluğu fb nin avrupada başarısız olmasının sebebi. öyle ya herkes yemez bu stratejiyi hem şekip mosturoğlu uefa tahkimini nasıl etkilesin
her zaman derim ne zaman fb taraftarı maç seyretmeyi öğrenir futbolun hazlarını doğru algılar ne zamanki fb yönetimi yenilmenin herşeyin sonu olmadığını anlar ve bu işin şov olduğunu kavrar ve fb oyuncusu da futbol zihniyetini değiştirir o zaman fb çok daha fazla kupayla tanışır ve en önemlisi tarftarının içindeki unulmaz avrupa yarası da tedavi olur
Taraftar baskısını alıp zararlı bir şey yaptınız ya onu anlamadım ben.
20 Nisan 2010 15:57Eğer bu bir pislikse herkesin pisliği, biz aynı bokun içinde yüzüyoruz.
Bir de yazının sonu nasıl "Sizin hayallerinizin bittiği yerde bizim gerçeklerimiz başlar"a bağlanmadı şaşırdım :)
Galatasaray sampiyon olmadiktan sonra kim sampiyon olursa olsun; Galatasaray sahaya her maci kazanmak icin cikar, aksini dusunen kisinin Galatasaryligini sorgulamak icab eder.
20 Nisan 2010 16:01hayatimdam bu kadar nefret dolu ve dusmanca bir yazi okumadim, bi daha da okuyamam herhalde.
20 Nisan 2010 16:05fenerbahce taraftarinin evsahibi oldugu maclarda uzerine dusen gorevi yapmasini, senin deyiminle 'salya sumuk' itiraz etmesini eminim kiskancliktan gozlerin dolarak izliyorsun. cunku samiyende beceremiyorsunuz onu, son fb macinda miymiymiymiy ne dedigi anlasilmayan, takimi atesleyemeyen, ruhsuz bi taraftarla keybettiniz yine maci. maca giden gsli arkadaslarimin hepsi sinir kupu gibi geldi yanima 'boyle taraftar olmaz' diye.
o yuzden kendinizi kandirmayin,
ya da kandirin boyle abuk subuk seylere saldirmaya devam edin. fener de derbileri devamli kazansin...
bi 19 mayis 2007 vardi, ne oldu ona? o mactan sonra hala bu sekilde yazilar yazabiliyorsunuz, pes diyorum
gs nin 4 sene üst üste sampiyon olduğu sene fatih terim dönemindede aynen bu bahsettiğiniz olaylar madde madde gercekleşiyordu ve sadece derbilerde değil di bu olaylar..emre b,suat,bilent korkmaz,hagi,okan vb oyuncular her hareket ve faulden sonra hakemin etrafını cembere alıyordu..o zamanlar internet imkanları bu kadar gelişmiş olmadığı için herhalde böyle madde madde o dönemi sıralayamadınız?
20 Nisan 2010 16:1510 numara yazı olmuş,
20 Nisan 2010 16:22yazan arkadaşın eline sağlık.
Bu yazıyı okuyan ve neden bir Galatasaraylı'nın Beşiktaş ile Fenerbahçe arasında oynanan maç hakkında yorum yapıyor diye sızlanan arkadaşlar, gerçekten herkesin gözü önünde katledilen bir maçı hiçkimse görmeden örtbas edeceklerini mi sanıyorlardı. Bu yazıyı bir Galatasaraylı da ele alabilir bir Eskişehirsporlu da.
20 Nisan 2010 16:24İnsanlar diyorlar ki, futbol oynayarak kazanın. Süper lig'de futbol izlemek istiyoruz. Fenerbahçe kazansın kazanmasın eleştiriler bu yönde değil. Ağlama melis yazarak ancak kendinizi tatmin edersiniz ama gerçekler sahadadır ve orada kalmıştır.
Örneğin maçtan sonra Torres'in pozisyonu ile Bilica'nın pozisyonunu benzeterek "hahahah ötmeyin olm bak premier lig'de bile yapmışlar" tarzı yazılar yazan birçok arkadaşa, bu 2 pozisyonu benzetme yeteneğine sahip oldukları için "Üstelik Torres Bilica'dan daha fazla eşiyor" diyerek ilkokul öğrencisinin bile anlayabileceği ironi dolu mesaj attım.. Ve gelen mesajların tamamı şu minvaldeydi: "Abi işte görüyorsun hepsi Fenerbahçe'yi karalamak için vs. vs."
Sorun daha çok fanatizmi benimsemenizde, Fenerbahçe gözlüğünü çıkarmadan Türk futboluna Süper Lig kalitesine değil de ertesi gün iş arkadaşına "nasıl koyduk" deme derdinde olmanızdandır sevgili Fenerbahçeli arkadaşlar.
O yüzden diyorum ki şapkanızı önüne koyup düşünmediğiniz sürece asla gerçek başarıyı tadamayacaksınız.
Saygılar. Teşekkürler yazı için.
fbliler gerçekten ilginç insanlar. birazcık vicdan varsa içlerinde şuna cvp versinler..
20 Nisan 2010 16:241- hagi hakeme tükürdü hagi hakeme tükürdü. başka örnek var mı? yok. hakan şükür ki hiç sevmem kendisini ne zaman çirkef olmuş. hatta genel olarak şöyle diyelim. o gs takımı sarı kart isteme hastalığından başka ne pislik yapmış? saha mı kazmış, kasıtlı adam mı sakatlamış, ısınmada kavga mı çıkarmış?
2- mayıs 2007. tam bi rezaletti bu kadar basit. ama bi gecede mi oldu bu? yıllardır kadıköy de yapılanların patlama noktası değil miydi? her sene her sene tarifsiz pislikler görürseniz en sonunda patlamaz mısınız? hele medya "alkışlasınlar" diye benzin dökerse..
ama vicdan var mı dedim. yoktur.. akıl mantık hiç yoktur.
kusura bakma arkadaşım ama ezeli rakibi şampiyon olmasın diye şampiyonlar ligine gitmemeyi göze alıp bu haftaki rakibine yenilmek isteyen birinin (taraftar diyemem artık) görüşlerini anlayabilmem mümkün değil...
20 Nisan 2010 16:42Yazınızdan dolayı tebrik ederim ben Trabzonsporluyum ve etrafımdaki herkes işler son haftaya kalırsa beyefendi Şenol Güneş ve takımımızın nasıl bir terörle karşı karşıya kalacağını görüp ürkmüş durumda. Yönetimimizden beklentimiz insanca şartlar sağlanmadığı ve YABANCI bir hakem atanmadığı sürece o stada takımı çıkartmamaları hele ki o maçta şampiyonluk giderse can güvenliğimiz nasıl sağlanacak?
20 Nisan 2010 16:491-0 biten samiyendeki son macta, daum mactan sonra cikip orta yuvarlaga bayrak dikse nasil bir yazi yazacaktin?
20 Nisan 2010 16:49hirsindan yaziyi yazarken klavyeyi falan kirardin heralde.
herseyi fenerbahce'ye yikmayin, once kendi yaptiginiz cirkinliklere ve terbiyesizliklere bakin...
Çok yerinde tespitler. Yıllardır herkes biliyor ama aklı selim bir şekilde yazıya dökemiyordu sanıyorum.
20 Nisan 2010 16:58Fenerbahçeliler kadar yüzsüz insanlar bunları anlayamaz. Onlar tarihte lehlerine tarihiin en büyük hatalarının yapıldığı sezonda + rakipleri yani Galatasaray'ın aleyhine tarihin en büyük hakem hataları yapıldığı sezonda Ulusoy yüzünden şampiyon olamadık diyen insanlardan kurulu bir topluluk. Halbuki Levent Bıçakçı federasyonu ne iyiydi!
Bu düzen Aziz Yıldırım'ın 2 senede yaptığı bir şey değil. Önce basının baş köşeleri kapıldı, bu şekilde basının tümü kontrol altına alındı. Sonra federasyon ve hakemler kurulu ele geçirildi, sahne oyunu oynanmaya devam ediliyor.
Merkez Hakem Kurulu Başkanı - Oğuz Sarvan
Gözlemciler Kurulu Başkanı - Sustalı Kemal.
Başka bir şey demeye gerek var mı daha?
Ben bu kadar sinirliysem, bu akşam canları yanan Beşiktaşlılar ne kadar sinirlidir tahmin ediyorum..
20 Nisan 2010 19:45Öfkeden ziyade, acıyoruz.
Hakem her pozisyonu lehlerine çalmasına rağmen oluşan her pozisyona halen itiraz eden bir seyirci kitlesi.
Her oyuncu sahanın bir köşesinde salya sümük bir şeye itiraz ediyor.
Iki kazma stoperden biri topa elle,öbürü adama tekmeyle giriyor.
Zavallı santraforları boş kaleye topu atamıyor, orta sahaları iki pas yapamıyor.
Bütün stad toplanmış halen sadece hakeme itiraz ediyor, Başkan hop oturup hop kalkıyor.
Hele bir penaltı noktasının Bilica tarafından delinmesi olayı var ki...
40 yıllık hayatımda böyle zavallı, böyle alçakça, böyle kulüp değerlerini ayaklar altına alan ezik bir davranışı görmedim.
Çatladıkapıspor topçusu olsa utanır insan kendini bu derece alçaltmaya.
Futbolcunun bir onuru, sporcu duruşu vardır.
5 vakit namaz kıldığı söylenen oyuncunun kırmızı kart sahtekarlığı üzerine "vallahi vurdu" yalanını söylemesine gözlerimle inanamadım.
Son dakikalarda meccali kalmamış, yerlerde sürünen, sürekli hakeme ağlayan bir takım.
Bütün bunlar ne için?
Hadi diyelim şampiyonluk maçıydı herşey yerli yerine otursun.
Hayır, Bursaspor`un bir puan gerisinden takibe devam.
Hepsi bu.
Ama o da ne?
50.000 kişi stadı terk etmiyor ve kutlamalara devam ediyor.
Neyi?
Güzel futbol? Verilmeyen penaltı? Çıkmayan kartlar? Yakışıklı hakem?
Neyi kutluyorsun kardeşim, söylesene?
Daha 4 hafta bu şekilde ittir kaktır, bunun gibi 3 hakem daha bulsam şampiyon olurummu mu kutluyorsun?
250 TL bilete parayı bunun için mi verdin? Formayı bunun için mi çektin geldin?
Durum o kadar zavallı ki, Türk Futbolu için üzülüyoruz.Türk Futbolu'nun 4 büyük takımından birinin bu kadar zavallı olmaması lazım.Lefter'in, Oğuz'un Fenerbahçesi'nin bu kadar küçülmemesi gerekirdi.
On numara yazı olmuş, hala fanatiklik yapıp bu yazılanları görememek ve görmemeye çalışmak çok yazık.
dostum super yazmıssın elıne saglık ama burda fenerı bunları yapıo dıe elestırmek yerıne bız nıe yapmıoruzu tartısmalıyız bence.. madem oyun boyle oynanıo boyle oynamalıyız. ahlak etık bekcılıgı yapıp fenerın sampıonlugunu gormektense vur kır parcala tezahuratında oldugu gıbı her seyı yapıp kazanmayı ısterım
20 Nisan 2010 21:44Sevgili Kardeşim,
21 Nisan 2010 18:52Yazında yapmış olduğun tespitler gerçekten çok yerinde.
Ancak sanıyorum yaşın en fazla 20. Çünkü bu tespitler 90 lı yılların sonundan 2000 li yılların başına kadar Galatasarayın uyguladığı olaylardır. Hagi nin hakemleri yakalarından tutup salladığı, ayaklarina bastığı yılları bizim gibi yaşı uygun kişiler daha unutmadı.
Yok eğer yaşınız daha ileri ise bu tespitler o günlerde gördüğünüz ancak dile getiremediğiniz, bugünlerde ise çalakalem sanki yeni bir şeyi keşfetmişçesine yazdığınız şeyler olmasın.
Önce kendi kapının önünü süpüreceksin ki diğerleri ile beraber şehri temiz tutabilelim.
Sevgiler
Emre Belözoğlu nun ne karakterde biri olduğunun ispatı da aşağıdaki videoda. Bu adama nefret besleyen milyonlarca insanın haklı sebeplerinden biri daha.Yazıklar olsun..
24 Nisan 2010 19:29http://www.youtube.com/watch?v=Cv8Rad3BSpo
o çok güvendikleri, hep başvurdukları yöntem dün onlara golü yedirdi. öyle saçma sapan bir faulde bile, sanki 90+ da penaltı yemiş gibi hakemin üstüne 4 kişi çullanırsanız, böyle de boş kalır o defansınız, kanatlarınız. Dün gece ibretlikti ama anlamaz bunlar.
17 Mayıs 2010 11:23Yorum Gönder