Beşiktaş'ın 11. Şampiyonluğu -- 13 Değil!
Takip ettiğim kadarıyla yazılı ve görsel basında, Beşiktaş'ın kazandığı şampiyonluk 13. şampiyonluk olarak ilan ediliyor.Şu devirleri yaşayanlar olarak hepimiz biliyoruz ki, bu Beşiktaş'ın 11. şampiyonluğu.
Diğer iki sözde şampiyonluk ise, Haluk Ulusoy Federasyonu zamanında Beşiktaş'ın ikinci yıldızı takabilmesi adına uydurulmuş iki şampiyonluktan ibaret.. Bilindiği gibi, rahmetli Cenk Koray'ın öncülüğünde başlatılan bu girişimle, Türkiye Ligi 1959'da kurulmadan önce, 1958 ve 1957 yılları arasında Beşiktaş'ın Türkiye'yi Şampiyon Klüpler Kupa'sında temsil ettiği gerekçesiyle iki şampiyonluk daha eklenmiş ve Beşiktaş o "şerefli" yıldızı göğsüne takmıştı.
Türkiye Ligi 1959 yılında kuruldu ve üzerinden 51 sezon geçti..
Galatasaray 17, Fenerbahçe 17, Beşiktaş 11, Trabzonspor 6 = Toplam 51 sezon.
Ancak 51 yıla 53 şampiyonluk sığdırılıp Beşiktaş'ın şampiyonluğu 13'e çıkarılmaya çalışılıyor.
Türkiye Ligi 1959 yılında kurulmadan önce, 1951-59 yılları arasında İstanbul Profesyonel Ligi oynandı. Bu ligde Galatasaray ve Fenerbahçe 3, Beşiktaş ise 2 şampiyonluk kazanıyor. Beşiktaş'ın Şampiyon Klüpler Kupasına (ŞKK) gittiği o iki sezonda ise İstanbul Liginde 1957 yılında beşinci, 1958 yılında ise dördüncü.. Peki neden dönemin Federasyonu Beşiktaş'ı yollamış ŞKK'na? Federasyon bu takımı belirlemek için, 1956-57, 1957-58 sezonlarında bir turnuva düzenliyor. Aynı Federasyon aynı adlı turnuvayı 1958-59 sezonunda bu sefer Türkiye Ligine yükselecek takımı belirlemek amacı ile düzenliyor ve o turnuvayı Kasımpaşa kazanıyor.
1956-57 ve 1957-58 yıllarında aslında liginde beşinci ve dördüncü olan Beşiktaş, bu küçük turnuvaları kazandığı için, yıldız hesabına iki şampiyonluk daha eklendi.
Peki ya şampiyonluk sayısına?
Ona dokunmaya Ulusoy Federasyonu dahi cesaret edemedi. O dönemki Federasyonun yaptığı açıklamayı aynen kopyalıyorum:
TÜRKİYE FUTBOL FEDERASYONU BASIN BÜLTENİ: YILDIZ TAŞIMA HAKKI
Tarih: 25.03.2002
BASIN BÜLTENİ
Beşiktaş Kulübümüzün Ligler Statüsünün 29/b maddesinde öngörülen hüküm ile ilgili başvurusu ve Yönetim Kurulumuzca 21 Mart 2002 tarihli toplantıda alınan karar hakkında yanlış anlamalara mahal vermemek ve spor kamuoyumuzun doğru bilgilendirilmesini temin amacıyla açıklamada bulunulması gerekli görülmüştür.
Kulübümüz, Türkiye Profesyonel Ligi henüz kurulmamış iken Federasyonumuzca "Federasyon Kupası Şampiyonası" adı altında 1956-1959 yılları arasında üç kez düzenlenen müsabakalar neticesi kazanmış olduğu iki adet birinciliğin Lig Şampiyonluğu olduğu savı ile şampiyonluk sayısının 9 değil 11 olarak kabul edilerek ile iki altın yıldız taşıma hakkının tanınmasını talep etmiştir.
Aynı içerikli bu ikinci talep de kabul görmemiştir. Anılan şampiyonalarda alınan birinciliklerin Lig şampiyonluğu olarak kabul edilmesi mümkün değildir.
Yapılan incelemeler esnasında "Federasyon Kupası Şampiyonluğu"nun oynandığı yıllarda "Türkiye Profesyonel Ligi" ve "Türkiye Kupası" organizasyonlarının bulunmadığı, bu müsabakaların Federasyonumuzca ülkemizin genelinde düzenlenen ve birincilerine Türkiye’yi yurtdışında temsil hakkı tanınan nevi şahsına münhasır organizasyonlar olduğu değerlendirilmiştir.
Federasyon Kupası Şampiyonalarında alınan birinciliklerin Türkiye Ligi Şampiyonluğu olarak kabulü mümkün olmamakla birlikte yukarıda sunulan nedenlerle bu birinciliklerin Ligler Statüsünün 29/b maddesinde öngörülen sayı hesabı açısından dikkate alınması Yönetim Kurulumuzca hakkaniyete uygun bulunmuştur.
Türkiye Profesyonel Liglerinin 1959 yılında başlamış olduğundan tereddüt yoktur. Bu dönemden önce mahalli ligler ve 1956-1959 yılları arasında da ülke çapında "Federasyon Kupası Şampiyonası" oynanmıştır.
1956-1957, 1957-1958, 1958-1959 sezonlarında gerçekleşen "Federasyon Kupası Şampiyonası"nın 1959 yılından sonra devam eden lig şampiyonası veya Türkiye Kupası’nın birinin ilk hali olarak kabul etmek mümkün değildir.
Bu şampiyona bölgesel yarışmalarda başarılı olan kulüplerin yarıştıkları sui generis (nev-i şahsına münhasır) nitelikli bir şampiyonadır.
Bu sebeple bu şampiyonada iki defa birincilik kazanmış Beşiktaş Jimnastik Kulübü ile bir kere birincilik kazanmış Kasımpaşa Kulübünün bu başarılarının Türkiye Profesyonel Ligi şampiyonluğu olarak kabulü mümkün değildir.
Ancak bu müsabakaların Federasyonumuzca ülke çapında düzenlenmiş olması, düzenlendikleri dönemde ayrıca ulusal bir lig organizasyonunun mevcut olmaması ve birincilerine ülkemizi uluslar arası yarışmalarda temsil etme hakkı tanınmış olması sebeplerinin hepsi bir arada değerlendirilerek bu kulüplerimizin anılan turnuvalarda aldıkları birinciliklerin Ligler Statüsünün 29/b (10/1) (2001) fıkrasında ön görülen hak açısından gerekli sayı hesabına dahil edilmesine karar verilmiştir.
Spor Kamuoyunun dikkatine saygı ile sunulur.
Türkiye Futbol Federasyonu
Tarih: 25.03.2002
BASIN BÜLTENİ
Beşiktaş Kulübümüzün Ligler Statüsünün 29/b maddesinde öngörülen hüküm ile ilgili başvurusu ve Yönetim Kurulumuzca 21 Mart 2002 tarihli toplantıda alınan karar hakkında yanlış anlamalara mahal vermemek ve spor kamuoyumuzun doğru bilgilendirilmesini temin amacıyla açıklamada bulunulması gerekli görülmüştür.
Kulübümüz, Türkiye Profesyonel Ligi henüz kurulmamış iken Federasyonumuzca "Federasyon Kupası Şampiyonası" adı altında 1956-1959 yılları arasında üç kez düzenlenen müsabakalar neticesi kazanmış olduğu iki adet birinciliğin Lig Şampiyonluğu olduğu savı ile şampiyonluk sayısının 9 değil 11 olarak kabul edilerek ile iki altın yıldız taşıma hakkının tanınmasını talep etmiştir.
Aynı içerikli bu ikinci talep de kabul görmemiştir. Anılan şampiyonalarda alınan birinciliklerin Lig şampiyonluğu olarak kabul edilmesi mümkün değildir.
Yapılan incelemeler esnasında "Federasyon Kupası Şampiyonluğu"nun oynandığı yıllarda "Türkiye Profesyonel Ligi" ve "Türkiye Kupası" organizasyonlarının bulunmadığı, bu müsabakaların Federasyonumuzca ülkemizin genelinde düzenlenen ve birincilerine Türkiye’yi yurtdışında temsil hakkı tanınan nevi şahsına münhasır organizasyonlar olduğu değerlendirilmiştir.
Federasyon Kupası Şampiyonalarında alınan birinciliklerin Türkiye Ligi Şampiyonluğu olarak kabulü mümkün olmamakla birlikte yukarıda sunulan nedenlerle bu birinciliklerin Ligler Statüsünün 29/b maddesinde öngörülen sayı hesabı açısından dikkate alınması Yönetim Kurulumuzca hakkaniyete uygun bulunmuştur.
Türkiye Profesyonel Liglerinin 1959 yılında başlamış olduğundan tereddüt yoktur. Bu dönemden önce mahalli ligler ve 1956-1959 yılları arasında da ülke çapında "Federasyon Kupası Şampiyonası" oynanmıştır.
1956-1957, 1957-1958, 1958-1959 sezonlarında gerçekleşen "Federasyon Kupası Şampiyonası"nın 1959 yılından sonra devam eden lig şampiyonası veya Türkiye Kupası’nın birinin ilk hali olarak kabul etmek mümkün değildir.
Bu şampiyona bölgesel yarışmalarda başarılı olan kulüplerin yarıştıkları sui generis (nev-i şahsına münhasır) nitelikli bir şampiyonadır.
Bu sebeple bu şampiyonada iki defa birincilik kazanmış Beşiktaş Jimnastik Kulübü ile bir kere birincilik kazanmış Kasımpaşa Kulübünün bu başarılarının Türkiye Profesyonel Ligi şampiyonluğu olarak kabulü mümkün değildir.
Ancak bu müsabakaların Federasyonumuzca ülke çapında düzenlenmiş olması, düzenlendikleri dönemde ayrıca ulusal bir lig organizasyonunun mevcut olmaması ve birincilerine ülkemizi uluslar arası yarışmalarda temsil etme hakkı tanınmış olması sebeplerinin hepsi bir arada değerlendirilerek bu kulüplerimizin anılan turnuvalarda aldıkları birinciliklerin Ligler Statüsünün 29/b (10/1) (2001) fıkrasında ön görülen hak açısından gerekli sayı hesabına dahil edilmesine karar verilmiştir.
Spor Kamuoyunun dikkatine saygı ile sunulur.
Türkiye Futbol Federasyonu
Görüldüğü gibi, Beşiktaş'ın şampiyonluk sayısının arttırılmadığı, sadece yıldız takabilmesi için, yıldız hesabına artı iki çentik atıldığı vurgulanıyor tabir-i caizse.. Bu gerçek ortadayken ve üzerinden sadece 7 yıl geçmişken, medya dezenformasyon ile bu sayıyı şimdiden 13'e çıkarmış durumda. Bizim neslimiz bunu hatırlayacak, ancak bir süre sonra bu unutulacak ve bu artı 2 rakamı doğru bilinen yalanlar sınıfından hayatımızın bir parçası haline gelecek..
O yüzden şimdiden buna bir dur denmeli. Beşiktaş'ın şampiyonluğu 11'dir ve eminim ki gerçek Beşiktaşlılar da bu "Beşiktaşlı duruşu"na yakışmayan sahte şampiyonluklardan kurtulmayı en az bizim kadar temenni ediyorlardır..
(1956 yılında Türkiye'yi ŞKK'nda İstanbul Profesyonel Ligi şampiyonu sıfatıyla Galatasaray'ın temsil ettiğini ve aynı gerekçeyle Galatasaray'a da yıldız hesabında artı bir verilmesi gerektiğine değinmiyorum bile. Zira dediğim gibi, biz Galatasaraylılar olarak böyle suni artıların peşinde değiliz. Gerçek Beşiktaşlıların da olmaması gerektiğine inandığım gibi..)
Bu vesileyle Beşiktaş'ın 11. şampiyonluğunu kutlarım.
7 yorum:
Konuşmak güzel anlatmakta güzel, hele hele ben masallarıda çok severim birazda masal anlatsan ne güzel olacak.
1 Haziran 2009 13:17Bunların yanında bazı şeyleride ilmi ve bilimsel gerçeklikler içinde anlatmak ve karşındakinide ikna etmek gerekiyor.
Kafaya göre yaz çiz beşiktaşın şampiyonluğunu 11. şampiyonluk olarak bildir, hatta bir güzelde süsle, sonrada sevis et, seni okurken, hemen TFF sitesine girip bakmak geldi içimden. Demişsin ki, kabul etmek mümkün değil OTORİTEMİSİN?
Değilsin, klavyeyi eline almış ve yazan çizen insanları yanlış yönlendiren birisin.
Sen kabul etmek mümkündeğillerden bahsederken Türk Adaleti bak ne karar vermiş Beşiktaşın 2 şampiyonlugunuda onaylamış.
Türkiye FUTBOL Federasyonu Resmi sitesi ne demiş?
http://www.tff.org/Default.aspx?pageId=379
Kafamıza göre değil, resmiyete göre konusuyoruz. Sende kafana göre değil resmiyete göre yazı yaz bence.
ismail gül
ismail@klavye.com.tr
Öncelikle asker arkadaşım değilsiniz; üslubunuza dikkat ederek yazarsanız sevinirim.
1 Haziran 2009 14:18Sonra da, kabul etmek mümkün değildir'i ben söylemiyorum; dogru okursanız o kısım karar alındıgı zaman Futbol Federasyonunun yaptıgı acıklamadandır.. Yani kabul etmenin mümkün olmadıgını soyleyen Futbol Federasyonu ben degil..
Öncelikle siz o güdük yazının (51 sezonda 53 sampiyon olması komikligi) icinize sinip sinmedigini söyleyin, sonrasında devam ederiz.
Abi böyle yorumları ne yayınlıyorsun ya :)
1 Haziran 2009 22:22Boşver hocam, her türlü görüşe saygımız var, söylediklerimiz Allah kelamı değil sonuçta. Sadece üslubu ayarlayabilmek kaydıyla. Bu arkadaş ayarlayamamış, ama en azından bunu söylemek için yayınlamak gerekiyordu.
1 Haziran 2009 23:15Üstad ben de Gs'lıyım ama şöyle de bir durum var TFF'nin sitesinde 13 şampiyonluk yazıyor sanırım.
2 Haziran 2009 20:22http://www.tff.org/default.aspx?pageID=379
2 Haziran 2009 20:29şurdan da linki veriyim hocam, federasyon kabul etmiş. gerçi dediklerinde haklısın onlara verilmesi mantıksız dediğin gibi onlara verilirse bizim ilk şampiyonlar ligine katılmamıza da versinler. Fakat ne biliyim 2002 de bir şekilde verildi.
hocam yazılarını keyifle okuyorum biraz geç oldu bu yazına cevap yazmam ama yazmadan edemicem bu konuya türkiye ligi aslında 1960 sezonunda kuruldu 1959 daki sezon deneme ligi altındaydı yani geçersizdi 2000li yıllara kadar 1959 sezonu sayılmıyordu ama nezaman galatasaray tozu dumana kattı arayı iyice açtı yetmedi uefayıda aldı ve son sürat rakipsiz olarak lige devam ederken fenerbahçe bir oyun oynadı ve 1959 deneme ligi sezonunu resmi lig sezonu olarak tescil ettirdi daha sonra beşiktaş ta bundan faydanalarak diğer deneme liglerini şampiyonluk sayılarına ekledi yani gercek sıralama şöyledir galatasaray 17 fenerbahçe 16+1 beşiktaş 11+2 ama malesef o yılların en prestişli ligi istanbul ligi oldugu için galatasarayımız federasyon kupasına yani beşiktaşın +2lik kupasını fazla önemsemedi şunuda belirtmeden edemicem fenerbahcelilerin 26 şampiyonluk iddası var yani milli küme şampiyonlukları sayılsın istiyorlar çok enterasan biz uefayı alana kadar kimse bunlardan bahsetmezdi ama bazılarında birden bire aşalık kompleksi oluştu şunu belirtim milli küme 6-7 takımın oluşturdugu ve sadece 3 büyük ilin takımlarının katıldıgı ve sadec sadece isteyen takımların katıldıgı isteyenin ligden çekildigi bir ligdi çünkü ozamanın en büyük ligi istanbul ligiydi şimdi uzun uzun anlatmak isterdim ama sen yinede bu konuyla yani fenerbahçenin 26 şampiyonluk komedisi ile ilgili bir yazı yazmanı isterim şimdiden teşekürler
25 Aralık 2009 20:55Yorum Gönder